Kéményseprés

A BM OKF Gazdasági Ellátó Központ 2016 júliusa óta a katasztrófavédelem kijelölt kéményseprőipari szerve, közfeladatként végzi a kéményseprést. Az ellátási terület a természetes személyek ingatlanában, társasházakban és lakásszövetkezeti házakban működő több mint négymillió égéstermék-elvezetőt foglalja magába. 

A szervezet kéményseprői a főváros és 19 vármegye 3155 településén, körülbelül 3,2 millió háztartásért dolgoznak, amelyhez mintegy 4 millió égéstermék-elvezető tartozik.

Természetes személyeknek ciklusidőn belül a szolgáltatás ingyenes, ami azt jelenti, hogy a szilárd tüzelőanyaggal való fűtés esetén évente, gázfűtést használóknak kétévente díjmentesen kerül elvégzésre.

A társasházakban lévő gazdálkodó szervezetek kivételével a kéményseprőipari felülvizsgálatot nem a katasztrófavédelem végzi. 

A kéményseprők célja a füstelvezető épségének, valamint a fűtésrendszer biztonságos működésének ellenőrzése; az esetleges problémák kiszűrése, a balesetetek megelőzése. A vizsgálat során kívül-belül megnézik az égéstermék-elvezetőket, ellenőrzik azok műszaki állapotát, vizsgálják, hogy a fűtés működéséhez van-e az adott helyen elég levegő, illetve biztosított-e a levegő utánpótlása, emellett elemzik a tüzelőberendezésből távozó égéstermék összetételét. Ha problémát tárnak fel, fontos, hogy saját érdekében mindenki mihamarabb intézkedjen a javításról.

A szakember a kéményvizsgálatról tanúsítványt állít ki. Ezen fel kell tüntetnie az utolsó műszaki vizsgálat évét, valamint az ellenőrzés során elvégzett műszeres mérések eredményét. A katasztrófavédelem kéményseprői készpénzt nem kezelhetnek, nem fogadhatnak el. Amennyiben díjköteles munkát végeznek, a munka elvégzése után, számla ellenében, átutalással kell a díjat megfizetni.

A katasztrófavédelem minden kéményseprője végzett szakmunkás, arcképes igazolvánnyal rendelkezik, egységes munkaruhát visel. Felszerelésük korszerű és teljes, minden szerszámuk, mérőműszerük biztosított.

A feladat ügyfélkapcsolati hátterét, a kormányzati ügyfélvonalhoz kapcsolódó 1818 /1/ 9.1-es, ingyenesen hívható call-center biztosítja és egy regisztráció nélkül működő, online ügyintézési lehetőséget kínáló honlap támogatja.

A honlap itt elérhető!