Tűzeseti hatósági bizonyítvány



Tűzeseti hatósági bizonyítványt az ügyfél kérelmére a területileg illetékes katasztrófavédelmi kirendeltség ad ki. A hatósági bizonyítvány tartalmát a tűzesettel összefüggésben végzett kötelező adatgyűjtés alapozza meg.
Az illetékről szóló 1990. évi XCIII. törvény 29. § (1) bekezdése értelmében a hatósági bizonyítvány kiállításáért 3000 Ft illetéket kell fizetni.

A hatóság a hatósági bizonyítvány kiadását megtagadja ha:
  • kiadása jogszabályba ütközik,
  • az ügyfél valótlan vagy olyan adat, tény, állapot igazolását kéri, amelyre vonatkozóan a hatóság adattal nem rendelkezik,
  • a tűzeset megtörténtének ténye a helyszín megtekintése alapján nem állapítható meg.
A tűzeseti hatósági bizonyítvány iránti kérelem kötelező tartalmi elemei
  • Családi és utónév, születési név,
  • születési hely és idő,
  • anyja neve, lakó illetve tartózkodási helye,
  • ügyfél elérhetősége,
  • a tűz keletkezésének helye, ideje
  • a hatósági bizonyítvány felhasználásának a célja
  • 3000 Ft illeték megfizetése
A tűzeseti hatósági bizonyítvány tartalmi elemei
  • az eljáró hatóság megnevezése, az ügy száma és ügyintéző neve,
  • a tűzeset helye és ideje,
  • a tűzoltói beavatkozás megtörténtének ténye,
  • a tűzvizsgálati eljárás megindulásának ténye, valamint
  • a tűzesetről rendelkezésre álló adatok közül azok, amelyek a tűzeseti hatósági bizonyítvány felhasználása szempontjából szükségesek.
  • a döntéshozatal helye és ideje,
  • a hatáskör gyakorlójának neve, hivatali beosztása, valamint a döntés kiadmányozójának a neve, hivatali beosztása, ha az nem azonos a hatáskör gyakorlójával.
Ügyintézési határidő

Az ügyintézési határidő a kérelemnek az eljárásra hatáskörrel és illetékességgel rendelkező hatósághoz történő megérkezését követő napon kezdődik.
A hatósági bizonyítványt a kérelem előterjesztésétől számított tíz napon belül kell kiadni.